Projekter pr. år
Personlig profil
Forskningsprofil
Forskningsekspertise
- Onboarding, organisatorisk socialisering og Newcomer Innovation
- Pragmatisme og kompleksitetsteori i organisations- og ledelsesforskning
- Organisatorisk læring
- Procesontologisk forskningspraksis
- Participatorisk aktionsforskning
Praksis ekspertise
- Organisationsudvikling
- Design og facilitering af organisatoriske læreprocesser (herunder design og udvikling af organisatorisk onboarding og medarbejderintrodutkion)
- Ledelsesudvikling
- Kompetenceudvikling
Forskningsprofil
Undervisningsprofil
- Pragmatismens inspiration til organisation og ledelsespraksis
- Kompleksitetsteoretiske perspektiver på kreativitet og emergens i organisationer
- Onboarding og Newcomer Innovation
- Motivationsteori
- Organisationsteori
- Socialpsykologi
- Pragmatismens videnskabsteori
- Procesontologisk forskning
- Autoetnografi og refleksiv narrativ udforskning
- Dataanalyse i kvalitative studier, post-kvalitativ forskning og om at udvikle tænkning
Ekspertise relateret til FN’s Verdensmål
I 2015 blev FN's medlemslande enige om 17 Verdensmål til at bekæmpe fattigdom, beskytte planeten og sikre velstand for alle. Denne persons arbejde bidrager til følgende verdensmål:
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
Organisatorisk læring, organisatorisk socialisering og innovation, Ph.d., Adjusting to the Emergent: A Process Theory Perspective on Organizational Socialization and Newcomer Innovation
Dimissionsdato: 17 apr. 2015
Psykologi, Cand.psych., Anerkendelse - perspektiver på en interaktion, Aarhus University
Dimissionsdato: 30 jun. 2006
Emneord
- Ledelse og Organisation
- Organisationsudvikling
- Onboarding
- Psykologi
- Organisationspsykologi
- socialpsykologi
- Pædagogik og Læring
- Organisatorisk læring
- Design af læreprocesser
Fingerprint
- 1 Lignende profiler
Samarbejde i de sidste fem år
Projekter
- 7 Afsluttet
-
SUA ph.d.-projekt: Medarbejderintroduktion og fastholdelse af nye medarbejdere i betydningsfuld velfærdsorganisation
Revsbæk, L. (Bevillingshaver) & Persson, A. S. (PI (principal investigator))
01/09/2021 → 31/08/2024
Projekter: Projekt › Ph.d.-projekt
-
SUA Onboarding: Styrket medarbejderintroduktion: Et aktionsforskningsprojekt i partnerskab mellem SUA og AAU
Revsbæk, L. (PI (principal investigator)), Persson, A. S. (CoI (co-investigator)), Holst, H. E. T. (PI (principal investigator)), Christensen, R. B. (Projektleder) & Hareskov-Jensen, M. (Projektkoordinator)
10/12/2020 → 31/08/2024
Projekter: Projekt › Forskning
-
Newcomer innovation og pointer om god medarbejderopstart
Revsbæk, L. (Projektleder)
25/11/2019 → 25/11/2019
Projekter: Projekt › Rådgivende projekt
-
Socialpsykologiske pointer om god medarbejderopstart
Revsbæk, L. (Projektleder)
10/04/2019 → 10/04/2019
Projekter: Projekt › Rådgivende projekt
-
Newcomer Innovation
Revsbæk, L. (PI (principal investigator))
31/01/2019 → 31/01/2019
Projekter: Projekt › Andet
Publikationer
-
Dynamisk onboarding og newcomer innovation
Revsbæk, L., 2025, Organisatorisk læring og forandring: Individer, grupper og processer. Nørlem, J., Klee, N. & Andersen, M. R. F. (red.). 1 udg. Samfundslitteratur, 16 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
BarCamp Organizing Uncertainty Towards Positive Futures: Organizational Education Research Perspectives, Methodologies, and Practices. Organizational Education 10th Anniversary Event
Weber, S. M., Revsbæk, L., Elven, J. & Schwarz, J., 2024, s. 1-3. 3 s.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
-
Creative democracy: Enlisting pragmatist ethics for sustainable organisations
Jarrett, D. A., Simpson, B., Casler, C., Revsbæk, L. & Statler, M., 2024. 20 s.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
-
Creatively transforming challenging situations: Insights through Pragmatism
Golden-Biddle, K., Revsbæk, L. & Tull, J., 19 feb. 2024, (Accepteret/In press). 6 s.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
-
New methodologies in organizational education research: Embracing uncertainty in knowledge creation
Revsbæk, L., Wouters, R., Bulgrin, E. & Engel, N., 2024. 6 s.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review