Personlig profil

Forskningsprofil

Jeg er adjunkt i pædagogisk psykologi og er bredt set interesseret i ulighedsmønstre i mødet mellem velfærdsstatslige institutioner (skoler, dagistitutioner, PPR, psykiatri, socialforvaltning mv.) og børn og familier. I min Ph.d.-afhandling undersøgte jeg mødet mellem grundskolen og børn med forskellige sociale og  kulturelle baggrunde, og hvordan børn forstår og skaber mening i de forskelle og uligheder de oplever i skolens hverdagsliv. Efter min Ph.d. var jeg en del af forskningsprojektet "Patients' Views on Modern Psychiatry: A Historical Analysis" der undersøger patientstemmer i psykiatriens historie med fokus på mødet mellem sindslidende og psykiatriske institutioner i asyltiden. 
I min aktuelle forskning undersøger jeg mødet mellem børn, familier, fagprofessionelle og PPR, med en særlig interesse i PPR-praksisser i mødet med børn og familier i socialt, kulturelt og økonomisk sårbare positioner.
Metodisk arbejder jeg kvalitativt med afsæt i bl.a. deltagende observation og interviews.

Aktuelt er jeg en del af to forskningsprojekter:

"A practice oriented PPR" (TrygFonden-bevilling m. Thomas Szulevicz og Jon Arnfred). Et case-studie der undersøger betingelser og barrierer for en mere praksisorienteret PPR i et tæt samarbejde med PPR-psykologer.

"Deltagelse og Situeret Ulighed i børnelivets institutioner" (Fremfærd Børn-bevilling m. Maja Røn-Larsen, Charlotte Højhot, Gry Marie Tyberg, Rebecca Knudsen og Thomas Szulevicz). Et praksisforskningsprojekt der undersøger situeret ulighed i børns institutionelle hverdag.

Undervisningsprofil

Bachelor: Jeg underviser og er kursusansvarlig for Pædagogisk psykologi, 5. semester.

Vejleder bachelorprojekter samt projekter på 1. og 2. semester (PBL og Videregående personligheds- og socialpsykologi).

Kandidat: Jeg underviser og er kursusansvarlig for professionsprogrammet Educational Psychology (EP).

Vejleder 9. semester projekter samt specialer. 

Ekspertise relateret til FN’s Verdensmål

I 2015 blev FN's medlemslande enige om 17 Verdensmål til at bekæmpe fattigdom, beskytte planeten og sikre velstand for alle. Denne persons arbejde bidrager til følgende verdensmål:

  • Verdensmål 1 - Afskaf fattigdom
  • Verdensmål 3 - Sundhed og trivsel
  • Verdensmål 10 - Mindre ulighed
  • Verdensmål 16 - Fred, retfærdighed og stærke institutioner

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Ph.d. i Psykologi, ”Danskerne er rige og bor i villaer, de andre bor i blokkene”. En kvalitativ undersøgelse af ulighed i en etnisk blandet folkeskolesammenhæng.

Dimissionsdato: 7 nov. 2019

Psykologi, cand.psych.

Dimissionsdato: 5 jun. 2014

Emneord

  • Diskurs og samfund
  • Uddannelse
  • Velfærdsstat
  • Pædagogik og Læring
  • Psykologi
  • Sociologi og Sociale forhold

Fingerprint

Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som stammer fra personprofilernes indhold. Det opdateres løbende med nye registreringer.
  • 1 Lignende profiler

Samarbejde i de sidste fem år

Klik på punkterne for at se detaljerne.