Projekter pr. år
Personlig profil
Forskningsprofil
Tech Humanist with a specific interest in what happens when education og learning meets technology (ie. immersive tech such as XR) and the implications of this meeting within the context of higher education and organizational learning.
Personal skills:
Creative thinking, solution oriented and consequence thinking combined with an analytical sense and a broad overview. It is part of my personality to be systematic, structured, and organized. A strong communicator, facilitator and presenter. I have a great drive to always develop and improve.
Ekspertise relateret til FN’s Verdensmål
I 2015 blev FN's medlemslande enige om 17 Verdensmål til at bekæmpe fattigdom, beskytte planeten og sikre velstand for alle. Denne persons arbejde bidrager til følgende verdensmål:
Emneord
- Uddannelse
- Technology supported learning
- Extended reality
- Virtual Reality
- Augmented Reality
- Mixed Reality
- Learning Design
- Tech humanist
- Learning technology
- Educational Technology
- Organizational learning
- Immersive technologies
- Technology supported education
- Higher Education
Fingerprint
- 1 Lignende profiler
Samarbejde i de sidste fem år
-
Flexible education and facilitation
Stenalt, M. H. (PI (principal investigator)), Ørngreen, R. (CoI (co-investigator)), Knudsen, S. P. (Projektdeltager) & Sørensen, M. T. (CoI (co-investigator))
01/01/2025 → 31/12/2027
Projekter: Projekt › Forskning
-
Fremtidens Undervisningslokale
Ørngreen, R. (PI (principal investigator)), Jensen, R. G. H. (Projektleder), Hautopp, H. (Projektdeltager), Knudsen, S. P. (Projektdeltager), Sterregaard, J. S. (Projektdeltager) & Vesterheden, L. R. (Projektdeltager)
03/01/2022 → 31/12/2022
Projekter: Projekt › Forskning
-
Online Læring i Musikundervisning
Ørngreen, R. (PI (principal investigator)), Hansen, H. H. (Projektdeltager), Knudsen, S. P. (Projektdeltager), Gnaur, D. (Projektdeltager), Jensen, J. B. (Projektdeltager), Henningsen, B. S. (Projektdeltager), Buhl, M. (Projektdeltager) & Kramer, A. J. (Projektdeltager)
01/11/2021 → 30/11/2024
Projekter: Projekt › Forskning
-
VAAU HyFlex: Videokonference på AAU - med fokus på HyFlex undervisning efteråret 2020
Ørngreen, R. (PI (principal investigator)), Knudsen, S. P. (Projektdeltager) & Hansen, H. H. (Projektdeltager)
01/01/2021 → 31/12/2021
Projekter: Projekt › Forskning
-
Styrkelse af SMV’ernes datafantasi
Ørngreen, R. (PI (principal investigator)), Munk, A. (PI (principal investigator)), Jacomy, M. (Projektdeltager), Hansen, H. H. (Projektdeltager), Olesen, A. G. (Projektdeltager), Søltoft, J. I. (Projektdeltager), Knudsen, S. P. (Projektdeltager), Buhl, M. (Projektdeltager) & Andreasen, L. B. (Projektdeltager)
01/07/2020 → 30/06/2023
Projekter: Projekt › Forskning
-
At skabe, når alt er færdigt: En undersøgelse af dialogiske rum, når studerende arbejder med AI-billedgenerering i designprocesser
Hautopp, H., Knudsen, S. P., Jensen, E. O., Jespersen, J. H. R. & Henningsen, B. S., mar. 2025, I: Tidsskriftet Læring og Medier (LOM). 31, s. 1-38 38 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
How do We Conduct Teaching at Universities in the Future? A Study Illustrating How, Where, and Why Teachers and Students Disagree About Hybrid Teaching Formats
Ørngreen, R. & Knudsen, S. P., 11 mar. 2025, I: International Educational Research. Vol 8, No 2, s. 21-35 14 s.Bidragets oversatte titel :Hvordan praktiserer vi undervisning på universiteter i fremtiden?: En undersøgelse, der illustrerer hvordan, hvor og hvorfor lærere og studerende er uenige om hybride undervisningsformater Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Toward Organizational Design Principles: An Explorative Interdisciplinary Case Study Investigating Digitally Supported Learning Spaces in Higher Education
Ørngreen, R., Knudsen, S. P., Hautopp, H. & Jensen, R. G. H., 2024, Design, Learning, and Innovation: 8th EAI International Conference, DLI 2023, Aalborg, Denmark, November 6–7, 2023, Proceedings. Brooks, E., Kalsgaard Møller, A. & Edstrand, E. (red.). Springer, s. 203-228 26 s. (Lecture Notes of the Institute for Computer Sciences, Social-Informatics and Telecommunications Engineering, LNICST, Bind 589).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Konferenceartikel i proceeding › Forskning › peer review
-
Afrapportering Fremtidens Undervisningslokale
Jensen, R. H. S., Ørngreen, R., Hautopp, H., Knudsen, S. P., Sterregaard, J. S. & Vesterheden, L. R., 25 jan. 2023, 43 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Rådgivning
Fil217 Downloads (Pure) -
De tre virksomheders arbejde med datafantasi
Ørngreen, R., Munk, A. K., Knudsen, S. P., Søltoft, J. I., Hansen, H. H., Jacomy, M. & Knudsen, A. G., 13 feb. 2023, 33 s. Institut for Kultur og Læring, Aalborg Universitet.Publikation: Andet › Andet bidrag › Formidling
Fil213 Downloads (Pure)
Aktiviteter
- 2 Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar, udstilling eller lignende
-
Fremtidens undervisningslokaler
Jensen, R. G. H. (Arrangør), Ørngreen, R. (Arrangør) & Knudsen, S. P. (Arrangør)
24 maj 2024Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar, udstilling eller lignende
Fil -
Innovative Learning Spaces – Designing, Developing, and Sustaining Future-Ready Classrooms
Jensen, R. G. H. (Arrangør), Ørngreen, R. (Arrangør), Hautopp, H. (Arrangør) & Knudsen, S. P. (Arrangør)
6 nov. 2023Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar, udstilling eller lignende
Fil
Presse/medier
-
Debat: Bakker op om Nordals Skolens og Sønderskov Skolens inklusion og undervisning
Jensen, L. B., Ørngreen, R., Andreasen, K. E., Buchardt, M., Rasmussen, P., Nielsen, P. V., Knudsen, S. P. & Bomholt, A.
08/06/2022 → 10/06/2022
2 elementer af Mediedækning
Presse/medie
Impacts
-
Vedkommende og relevante digitale redskaber i musikundervisning
Ørngreen, R. (Deltager), Henningsen, B. S. (Deltager) & Knudsen, S. P. (Deltager)
Impact: Social impact, Kulturel impact, Anden impact