Personlig profil

Forskningsprofil

Forskningsmæssigt er jeg bredt optaget af in- og eksklusionsprocesser i særligt uddannelsessystemet. I den sammenhæng har jeg igennem en årrække særligt fokuseret på Pædagogisk Psykologisk Rådgivnings (PPR's) rolle i arbejdet med børn i vanskeligheder og i udsatte positioner. Teoretisk er jeg bredt inspireret af sociokulturelle teoridannelser, og metodisk arbejder jeg primært med udgangspunkt i kvalitative metoder. Jeg er involveret i flere forskningsprojekter, hvor jeg i samarbejde med kollegaer fra både praksis og forskningsverdenen arbejder på teori-, praksis- og metodeudvikling. 

Undervisningsprofil

Underviser på bachelor-, kandidat og ph.d.-niveau i pædagogisk psykologi og kvalitativ forskningsmetodologi. Underviser ligeledes på specialistniveau. 

Administrativ profil

2022-: Sektionsleder for PSYCHÉ

2020-2022: Viceinstitutleder på Institut for Kommunikation og Psykologi

2016-2020: Studienævnsforperson for studienævnet for psykologi

Ph.d.-vejledning

2024- Hovedvejleder for ph.d.-stipendiat Marie Rytter Møller

2022- Hovedvejleder for ph.d.-stipendiat Wilma Walther-Hansen

2014-2018: Hovedvejleder for ph.d.-stipendiat Leo Komischke-Konnerup

Ekspertise relateret til FN’s Verdensmål

I 2015 blev FN's medlemslande enige om 17 Verdensmål til at bekæmpe fattigdom, beskytte planeten og sikre velstand for alle. Denne persons arbejde bidrager til følgende verdensmål:

  • Verdensmål 3 - Sundhed og trivsel
  • Verdensmål 4 - Kvalitetsuddannelse
  • Verdensmål 10 - Mindre ulighed

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Psykologi, PhD

Dimissionsdato: 6 okt. 2010

Psykologi, Cand. Psych., Aarhus University

Dimissionsdato: 28 feb. 2007

Eksterne ansættelser

Professor 2, Norwegian University of Science and Technology

20222024

Emneord

  • Psykologi
  • Diskurs og samfund
  • Pædagogik og Læring

Fingerprint

Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som stammer fra personprofilernes indhold. Det opdateres løbende med nye registreringer.
  • 1 Lignende profiler

Samarbejde i de sidste fem år

Klik på punkterne for at se detaljerne.