Årets Matchmaker 2011 Aalborg Universitet: Samarbejd med AAU

Pris: Øvrige priser

Samarbejde med forskere og ph.d.'er
Samarbejdsmulighederne er mange og henvender sig i lige så høj grad til små og mellemstore virksomheder som til store. Hvor mange ressourcer, en virksomhed kan eller har behov for at investere i et samarbejde, varierer selvfølgelig, og derfor tilbyder universitetet forskellige muligheder, som du kan læse mere om i menuen til højre. Fælles for denne type af projekter er det videnskabelige fokus og en tilgang, der sikrer udbytte for både virksomhed og forsker.
Et forskningssamarbejde giver din virksomhed adgang til den nyeste viden inden for dit felt. Aalborg Universitet råder over en bred vifte af forskere og forskerstuderende, der er parate til at indlede et samarbejde med virksomheder, hvad enten det drejer sig om konsulentydelser, længerevarende forskningsprojekter, ph.d.-samarbejder eller kurser. Vi prioriterer samarbejde med virksomheder og organisationer højt, da vi ser det som en værditilvækst for begge parter.

Vores forskere er højt kvalificerede og har gennem deres store netværk til internationale universiteter og forskningskolleger hele tiden fingeren på pulsen med, hvad der rører sig inden for deres specifikke fagområde. Det betyder, at virksomheden ikke blot får adgang til den enkelte forskers viden, men også den enorme mængde viden, der ligger på universitetet generelt og i det globale videnmiljø.
Tildelende organisationerAalborg Universitet