Æstetik i markedskommunikation: Delprojekt 1: Underprojekt 4: Reklame i receptionssemiotisk belysning

Projektdetaljer

Beskrivelse

Med udgangspunkt i fortolkningsteori, psykosemiotik og sociologiske og antropologiske teorier om bevidsthedsdannelse, samt analyser af reklamefilm søges belyst, hvilke dynamikker og strukturer af kognitiv art, der er virksomme i fortolkningssituationer. Der sættes især fokus på den rolle som genrer, repræsentationsmåder og tegngivning spiller i etableringen af de deiktisk funderede udsigelsesforhold i den visuelle æstetik.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/07/200407/06/2007

Publikation

  • 1 Bidrag til bog/antologi
  • 1 Konferenceartikel i proceeding

Reception og æstetisk kommunikation i to og tre dimensioner

Allingham, P., 2004, MAERKK-introseminar, Aalborg: Institut for Kommunikation, september.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskning

The Moment of Interpretation

Allingham, P., 2004, Culture, Media, Theory, Practice: perspectives. Dorfman, B. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, (Media & Cultural Studies; Nr. 3).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning