Æstetik i markedskommunikation: Delprojekt 2: Underprojekt 8: Æstetik, arkitektur og artefakt i det kommercielle byrum

Projektdetaljer

Beskrivelse

Semiotiseringen og æstetiseringen af byrummet undersøges med særlig interesse for de kommercielle motiver bag forandringen af det offentlige rum. Projektet undersøger 1) salgssteder som indkøbs-, shopping- og entertainmentcentre; 2) sammensmeltningen af offentlige og private/kommercielle interesser og argumenter i tilrettelæggelsen og udførelsen af 'forskønnelsesopgaver' (byudstyr som busholdepladser, læskærme (adshels), belysning, bænke og affaldskurve); 3) todimensional kommunikation i tredimensionelt format i form af skiltning, outdoor-reklame.
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato19/05/2010 → …

Publikation

  • 1 Bidrag til bog/antologi
  • 1 Konferenceartikel i proceeding
  • 1 Tidsskriftartikel

Représenter la Ville: Les Enjeux de Lere Posturbaine. Introduction a la Table Ronde: La Représentation des Villes

Allingham, P. & Veivo, H., 2004, Les Signes du Monde. Catalogue de 8ème Congrès de L´association Internationale de Semiotique. Lamizet, B. (red.). Université Lumière: Lyon

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Suburbs on the Internet - A Media Approach to the Development of the Suburb

Allingham, P., 2004, University of Art and Design: Department of Product and Strategic Design, Helsinki, april-maj.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskning

Axel Square - Visual Narratives in the Cultural and Commercial Urban Space

Allingham, P., 2002, I : VISIO. 7, 4

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review