Projektdetaljer

Beskrivelse

Uddannelsesområdet er i dag karakteriseret ved to meget indflydelsesrige dagsordener, som ofte ikke lader sig forene. Det drejer sig om hensynet til hhv. inklusion og test. Hvor test er forankret i idealer om at holde skoler, lærere og elever til ansvar for deres resultater og målbare grader af succes, så handler inklusion om at skabe et uddannelsessystem, der kan understøtte adgangen til uddannelse og læring for alle elever.

Formålet med dette forskningsprojekt er 1) at kortlægge og analysere dette dilemma, 2) at fastslå, hvad det betyder for adgangsmulighederne inden for uddannelsessystemet, og 3) at præsentere løsningsforslag til forbedring af disse adgangsmuligheder.
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato01/08/201930/04/2022

Emneord

  • Test
  • Inklusion
  • Komparativ Uddannelsesforskning

Aktiviteter

  • 1 Organisering af eller deltagelse i konference
  • 1 Gæsteophold ved andre institutioner

University of Oxford, Oxford, U.K.

Christian Ydesen (Gæsteforsker)

23 sep. 20199 dec. 2019

Aktivitet: Gæsteophold ved andre institutioner

Inclusive Education Systems

Christian Ydesen (Deltager)

17 sep. 201919 sep. 2019

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i konference

Publikation

  • 2 Tidsskriftartikel
  • 1 Rapport

Implementing inclusive education policies - the challenges of organizational change in a danish municipality

Ydesen, C. & Andersen, C. K., 4 mar. 2020, I : Nordic Journal of Studies in Educational Policy. 6, 1, s. 69-78 10 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
  • 15 Downloads (Pure)
    Åben adgang
    Fil
  • 33 Downloads (Pure)