Publikationer pr. år
Publikationer pr. år
Følgeforskningen fra eLearning Lab vil især studere de måder hvorpå teknologien indgår i både elevers og læreres praksis, med særlig interesse for det lærings- og undervisningspotentiale, teknologien rummer, og som de specifikke brugssituationer aktualiserer og realiserer.
Forskningsindsatsen omfatter empiriske studier af undervisnings- og læringssituationer, hvor teknologien indgår, ligesom der er fokus på at få indsigt i de pædagogiske og læringsmæssige målsætninger, lærerteamet og de enkelte lærere arbejder ud fra. Følgeforskningen studerer desuden den kompetenceudvikling, ibrugtagningen af den nye teknologi kræver og medfører. Mere specifikt ser vi på hvilken betydning brugen af den håndholdte teknologi har, og hvilke krav til kompetencer der stilles hos primært elever, lærere og andet skolepersonale, og sekundært hos forældrene og i hjemmene.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/06/2008 → 01/03/2009 |
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Formidling
Publikation: Working paper/Preprint › Working paper › Forskning