Projektdetaljer

Der er under COVID-19-krisen ikke tid til at foretage den normale validering af de modeller, som myndighederne bruger som beslutningsstøtte. Statens Serum Institut ser derfor gerne flere parallelle modeller udviklet, som gensidigt kan belyse hinanden. Novo Nordisk Fonden har allerede bevilget midler til et projekt, hvor forskere fra AAU og DTU skal udvikle et værktøj til beslutningsstøtte for Sundhedsstyrelsen og Statens Serum Institut, når samfundet skal forsøges genåbnet.

Formålet med dette projekt er markant at forbedre modellerne udviklet i Novo Nordisk Fonden projektet, især mht. pludselige ændringer (skoleåbninger o.l.), modellernes usikkerheder samt gennem udstrakt inddragelse af AAUs CLAAUDIA supercomputer faciliteter, således at det bliver muligt gennem massiv parallelitet at simulere langt mere komplekse scenarier.

De to projekter vil blive tæt integreret, også i samarbejdet med myndighederne.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato27/04/202001/10/2020

Finansiering

• Poul Due Jensens Fond: 1.200.000,00 kr.

Emneord

• COVID-19

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • Fluid Model-Checking in UPPAAL for Covid-19

Jensen, P. G., Jørgensen, K. Y., Larsen, K. G., Mikučionis, M., Rodriguez, M. A. M. & Poulsen, D. B., 2020, Leveraging Applications of Formal Methods, Verification and Validation: Verification Principles - 9th International Symposium on Leveraging Applications of Formal Methods, ISoLA 2020, Proceedings. Margaria, T. & Steffen, B. (red.). Springer, s. 385-403 19 s. (Lecture Notes in Computer Science, Bind 12476).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

3 Citationer (Scopus)