Branding af steder på tværs af sektorer

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    Forskningsprojekt har til formål at diskutere fælles branding af steder på tværs af sektorerne: turisme, investeringsfremme, eksportfremme og kulturfremme, og derigennem identificere muligheder og begrænsninger i sådanne markedsføringsinitiativer. Såvel de kommunikative som de politiske aspekter af fælles stedsmarkedsføring vil indgå i forskningsprojektet, idet disse hver især udgør store udfordringer. Det empiriske udgangspunkt tages i dansk turisme- og investeringsfremme, og andre sektorer vil blive inddraget på sigt. Der sættes først fokus på det nationale niveau, men det regionale og byniveauet påtænkes også en rolle i projektet. Derudover trækkes sammenlignende perspektiver til steder i udlandet, hvor betydelig erfaring eksisterer med sådanne initiativer.
    StatusIgangværende
    Effektiv start/slut dato01/01/2004 → …

    Finansiering

    • <ingen navn>