Branding af steder på tværs af sektorer

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    Forskningsprojekt har til formål at diskutere fælles branding af steder på tværs af sektorerne: turisme, investeringsfremme, eksportfremme og kulturfremme, og derigennem identificere muligheder og begrænsninger i sådanne markedsføringsinitiativer. Såvel de kommunikative som de politiske aspekter af fælles stedsmarkedsføring vil indgå i forskningsprojektet, idet disse hver især udgør store udfordringer. Det empiriske udgangspunkt tages i dansk turisme- og investeringsfremme, og andre sektorer vil blive inddraget på sigt. Der sættes først fokus på det nationale niveau, men det regionale og byniveauet påtænkes også en rolle i projektet. Derudover trækkes sammenlignende perspektiver til steder i udlandet, hvor betydelig erfaring eksisterer med sådanne initiativer.
    StatusIgangværende
    Effektiv start/slut dato01/01/2004 → …

    Finansiering

    • <ingen navn>

    Aktiviteter

    • 2 Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

    ATLAS Annual Conference 2008

    Anette Therkelsen (Oplægsholder)
    2 jul. 20084 jul. 2008

    Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

    ATLAS Annual Conference 2008

    Henrik Halkier (Oplægsholder)
    2 jul. 20084 jul. 2008

    Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

    Publikation

    • 1 Bidrag til bog/antologi

    Branding Aalborg: Building community or selling place?

    Therkelsen, A., Halkier, H. & Jensen, O. B., 2010, Towards Effective Place Brand Management: Branding European Cities and Regions. Ashworth, G. & Kavaratzis, M. (red.). Cheltenham, UK: Edward Elgar Publishing, s. 136-155 20 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review