CPL (Creative Platform Learning) eller Faglig Læring på Den Kreative Platform

Projektdetaljer

Undervisningsmodellen CPL (Creative Platform Learning) eller på dansk ”Faglig læring på Den Kreative Platform” er en videreudvikling af Den Kreative Platform, som i en årrække har været anvendt på skoler, gymnasier, ungdomsuddannelser og UCer til at skabe mere kreativitet i undervisningen. Den Kreative Platform er kendetegnet ved at skabe et bedømmelsesfrit og fokuseret læringsrum, hvor eleverne kan anvende mere af deres viden. Modellen er udviklet til enkeltfagsundervisning og kan anvendes i alle fag til alle læringsmål. Grundprincippet i modellen er at undervisningen tilrettelægges som en kreativ proces, hvor elevernes kreativitet løbende udvikles og anvendes til at udnytte deres forforståelse af læringsmålet kreativt. Herved får eleverne mere viden til rådighed til at begribe det nye faglige indhold.
    AkronymCPL
    StatusIgangværende
    Effektiv start/slut dato01/05/2011 → …