Curriculumdesign af universitetsuddannelser

    Beskrivelse

    Forandringer i universitetsuddannelserne: Projektet tager udgangspunkt i den konkrete curriculumudvikling af en tværfaglig kandidatuddannelse - kandidatuddannelsen i Læring og Forandringsprocesser ved Aalborg Universitet. Med baggrund i forskellige datatyper, herunder forskellige aktørers evalueringer af uddannelsen, og teoretiske overvejelser om universiteters generelle situation under det postmoderne vilkår, udvikles et forskningsbaseret didaktisk rationale bag den curriculumudvikling, der foretages. Nogle af de problemfelter, der behandles er den øgede diversitet i studenterbaggrund, som universitetsuddannelserne skal tackle, den didaktiske udfordring fra tværfaglige uddannelsesområder, den problembaserede lærings vilkår i grupper af studerende med meget forskellig faglig profil mm.   

    StatusIgangværende
    Effektiv start/slut dato14/09/2006 → …

    Finansiering

    • <ingen navn>

    Fingerprint

    university education
    curriculum development
    didactics
    learning
    education
    student
    art
    university
    evaluation
    Group