Den Ny Bolig - Arkitektonisk kvalitet i industrialiseret boligbyggeri (Ph.D. -projekt)

• Kirkegaard, Poul Henning (Projektdeltager)
  • Fisker, Anna Marie (Projektdeltager)
  • Jessen, Rasmus Zederkof (Projektdeltager)
  • Lolholm, Henrik Bøgeskov (Projektdeltager)

Projektdetaljer

Formålet med ph.d.-projektet er at udvikle et industrialiseret boligbyggeri, der tilfredsstiller behovet for den individuelle almene bolig med arkitektonisk kvalitet og som kan tilvejebringes som masseproducerede løsninger til attraktive priser. Projekter laves i samarbejde med ejendomsaktieselskabet Calum, der betaler 1/3 af ph.d.-projektet. Ansøgt hos Forskningsstyrelsen (Teknologi og Produktion) 1/3, 1/3 hos Teknisk Naturvidenskabelig Fakultet og 1/3 ejendomsaktieselskabet Calum. ( Bevilget) Tilknytning til andre projekter Der vil være samarbejde med projektet Nordiske Trebyer, der er et projekt med seks nordiske byer, Skagen og Vejle (DK), Karleby (SF), Egilsstadir (IS), Trondheim (N) og Växjö (S) der er gået sammen for at udvikle og afprøve træ som byggemateriale i fornyende træarkitektur i enkelthuse og ved byudvikling af hele bydele med henblik på en større træanvendelse i fremtiden. Gennem ejendomsaktieselskabet Calum er der en stor og bred tilknytning til byggeriets partnere, som leverandører, entreprenører m.f.l. Endvidere vil der være samarbejde med Ph.D.- projektet ”Fremtidens Træhus - Projekt for Arkitektonisk kvalitet i industrialiseret træhusbyggeri ”, der forventes at starte på Arkitektur & Design, Aalborg Universitet ultimo 2005.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/01/200331/12/2006

Samarbejdspartnere

• Aalborg University (Projektpartner)