Den Praktiske Anvendelighed og Implementering af Virtual Reality-Baseret Rehabilitering

Projektdetaljer

Beskrivelse

Vi vil gennem tæt samarbejde med sundhedscentret og døgnrehabiliteringen i Frederiksberg kommune, udvikle og afprøve flere VR-applikationer til brug i fysioterapeutisk rehabilitering. De primære borgergrupper er; Borgere der anvender træningscykel i intervaltræning- og udholdenhedstræning og opvarmning (e.g. KOL, postoperativ genoptræning). Vi vil primært se på hvordan VR kan skabe social interaktion mellem borgere, med henblik på at skabe bedre motiverende rammer, der kan fordrer initiering og fastholdelse af fysisk aktivitet. Udover det, vil projektet med en 'in vivo' tilgang, i tæt samarbejde med borgere og terapeuter, sikre ny viden om hvordan VR-baseret rehabilitering kan implementeres i en klinisk kontekst.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/08/201822/04/2023

Samarbejdspartnere

  • Frederiksberg Kommune (Projektpartner)

Emneord

  • Virtual Reality
  • Rehabilitation
  • implementation
  • social interaction

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.