Projektdetaljer

GRIP er et samarbejde med Advanced Robotics Technology and Systems Lab., Scula Superior Sant'Anna, Pisa, Italien; Fraunhofer Institute for Biomedical Engineering, og University of Tuebingen, Tyskland; Computer Science Department, Univ. of Barcelona, Spanien; og Dept. of Electronics Systems Design. GRIP er et multinationalt forsøg på at udvikle systemer til gendannelse af gribefunktionen hos personer med rygmarvsskader og brugere af proteser. Det overordnede mål for projektet er at udvikle implanterbare elektroniske komponenter, avancerede kontrolkoncepter og neurale berøringsflader. Projektet støttes af EU. (Thomas Sinkjær, Ronald R. Riso)
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato31/12/200531/12/2005