ExCITe - Center for Experience Economy, Creative Industries and Technologies

Projektdetaljer

ExCITe er et forskersamarbejde på tværs af fakulteterne på Aalborg Universitet. Det blev etableret i juni 2005, og i dag tæller 14 forskergrupper og i alt 113 videnskabelige medarbejdere. I Danmark udgør centret det største forskningsmiljø inden for oplevelsesøkonomi og arbejdsfeltet omfatter følgende 3 hovedområder:
  • Oplevelsesprodukter, hvis primære funktion er at skabe oplevelserhos forbrugeren
  • Almindelige varer eller tjenester, hvor oplevelseselementet udgør en merværdi
  • Designmæssige bestræbelser på at skabe kultur og oplevelsesbaserede miljøer

I fokus står spørgsmålene om: Hvordan man kan designe oplevelser, der er relevante for brugere og samfund; Hvordan designprocessens faser kan systematiseres fra idéudvikling til produktrealisering, og hvordan produktet kan gøres økonomisk rentabelt og teknologisk tidssvarende.

StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato01/06/2005 → …

• AAU: 600,00 kr.

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.