Projektdetaljer
Beskrivelse
Dette udviklingsprojekt gentænker hele sprogfærdighedsdimensionen på engelskuddannelsens første år. Det faglige mål er at udvikle et sammenhængende undervisningsforløb, hvor de forskellige dimensioner inden for sprogfærdighedsdimensionen (grammatik, sprogbeskrivelse, skriftlig fremstilling, oversættelse og fonetik) integreres. Pædagogisk set forsøger projektet at anvende nye og effektive metoder til både undervisning og evaluering; workshops, porteføljearbejde, procesorienteret skriveundervisning, studenterfeedback mv. Forskningsmæssigt er fokus pt. på sprogporteføljer som mediering mellem modstridende krav om øget effektivisering og gode læringsmiljøer.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 19/05/2010 → 30/06/2011 |
Samarbejdspartnere
- Roskilde Gymnasium (Projektpartner)
- London (Projektpartner)
- Thisted Gymnasium (Projektpartner)
- Hobro Gymnasium (Projektpartner)
Finansiering
- <ingen navn>