FFE: Design og test af vurderingsmetoder for hands-on-entreprenørskabskurser

• Madsen, Kristina Maria (PI (principal investigator))
  • Lund, Morten (Projektdeltager)

Projektdetaljer

En central udfordring i entreprenørskabsundervisningen er, hvordan man vurderer og evaluerer de studerendes entreprenørskabs- og bæredygtighedskompetencer. Konflikten opstår i krydsfeltet mellem, hvordan de studerende lærer og tilegner sig entreprenørskabs- og bæredygtighedskompetencer og hvordan de bliver vurderet. Undervisningen i disse kurser er ofte mere metode-, proces- og praksis-orienteret, hvilket står i kontrast til den mere traditionelle eksamensform, som er placeret i slutningen af et forløb og ofte fokusere på at afprøve de studerende i teoretisk viden og udenadslære.

På Aalborg University Business School, vil vi derfor eksperimentere med nye former for vurderings- og evalueringsmetoder, som er mere passende til hands-on og praksisorienteret entreprenørskabsundervisning i konteksten af bæredygtighed. Projektet søger således at identificere potentialer i udviklingen og testning af nye tilgange til vurdering af de studerendes læring, der er i overensstemmelse med undervisningsdidaktikken.
Kort titelDesign og test af vurderingsmetoder
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato01/05/202330/04/2024

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.