Fokus på digitalisering, kompetenceudvikling og kapacitetsopbygning

Projektdetaljer

Forsknings- og udviklingsprojektet handler om kompetenceudvikling og kapacitetsopbygning ift. digitale kompetencer hos både de studerende og underviserne på institut for Kultur og Læring. Projektet er støttet af It-vest. Institut for Kultur og Læring (ved ansøgningstidspunktet Institut for Læring og Filosofi) og Studienævnet for Læring, IT og Organisation ønsker at støtte op om udviklingen af AAU uddannelsernes digitaliseringsmål i studieordningerne. Dette gøres gennem projektet ved at have fokus på kvalitetsudvikling gennem bl.a.:

- It-kompetencer og computational thinking på uddannelserne
- Implementering af universitets digitaliseringsstrategi
- It-faglig kompetenceudvikling af underviserne på Instituttet
- Forskningsdækning og opbygning af et stærkt forskningsmiljø

Som hjælp til at støtte op om inkorporeringen af digitaliseringsmål til studieordningen bliver der desuden hentet input omkring forståelsen af digitale kompetencer fra relevante aftagere, alumner og virksomheder.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/08/201930/06/2023

Emneord

• Digitale kompetencer
  • kompetenceudvikling
  • Kapacitetsopbygning
  • Digitaliseringsmål
  • Computationel tænkning
  • Implementering
  • Forskningsmiljø

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.