Aktiviteter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Undersøgelse af folkeskoleerindringer via interviews med forskellige generationer af elever (1920-2005). Målet er at overskride dualismer i den pædagogiske diskurs - sort skole eller progressiv pædagogik - og at pege på skolen som en historisk varierende social praksis.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/05/2008 → 01/05/2008 |
Samarbejdspartnere
- Aarhus University (Projektpartner)
Finansiering
- <ingen navn>
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.
Aktiviteter
- 1 Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Den 2. Nordiske LP-konference
Pedersen, L. T. (Oplægsholder)
11 maj 2011Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
School Memories Situating School
Tanggaard, L. & Nielsen, K., 1 feb. 2013, I: Scandinavian Journal of Educational Research. 57, 1, s. 1-18 19 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
5 Citationer (Scopus) -
Et opgør med den moderne skoles historieløshed: fællesskaber i skolen i empirisk belysning
Tanggaard, L. & Nielsen, K., 5 dec. 2011, Fællesskab i skolen: Udfordringer og muligheder. Jensen, E. & Brinkmann, S. (red.). 1 udg. København: Akademisk Forlag, Bind 1. s. 129-149 20 s. (Professionsserien).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review