Forberedelse af Musikkens Historie i Danmark

• Pedersen, Peder Kaj (Projektdeltager)
  • Holme Hansen, Thomas (Projektdeltager)
  • Larsen, Charlotte Rørdam (Projektdeltager)
  • Michelsen, Morten (Projektdeltager)
  • Koudal, Jens Henrik (Projektdeltager)
  • Krabbe, Niels (Projektdeltager)

Projektdetaljer

Deltager i en initiativgruppe med henblik på at tilvejebringe en opdateret, forskningsbaseret fremstilling af Musikkens Historie i Danmark. Værket tænkes at henvende sig til bredere kredse af musikinteresserede læsere og udgør et stykke forskningsbaseret formidling, ud fra et en kulturhistorisk koncept, der vil se musikken i Danmark i dens samspil med udlandet. Initiativgruppen har udviklet en platform for værket og gennemført to seminarer med potentielle forfattere. Skrivefasen forventes indledt i 2009.
    Projektet har ikke kunnet opnå den forudsete og nødvendige støtte fra private fonde.
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato19/05/201001/08/2011

Samarbejdspartnere

• Dansk Folkemindesamling (Projektpartner)
    • University of Copenhagen (Projektpartner)
    • Det Kongelige Biblioteks musikafdeling (Projektpartner)
    • Aarhus University (Projektpartner)

Finansiering

• <ingen navn>

Emneord

• Musikkens historie
    • Dansk musikhistorie

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.