Aktiviteter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
LSP indgår i FLiK-projektet som forskningspartner. Målet med forskningsdelen af projektet er at frembringe ny viden om betydningen for børns trivsel, læring og inklusion af, at praktikere arbejder tæt sammen med forskere og bruger forskningsbaseret viden om, hvorvidt og hvordan målene nås. Forskningsprojektet vil specielt fokusere på betydningen af at: kompetente pædagoger/lærere udøver deres profession i forhold til klare, fælles mål, stærke, udviklingsorienterede institutioner ledes med fokus på kerneopgaven i dagtilbuddet/skolen, dagtilbud, skoler, PPT og øvrige relevante fagområder arbejder tæt sammen
Forskningsdelen omfatter en kvalitativ og en kvantitativ del. Den kvantitative del består af to kortlægninger (T1 og T2), som beskriver progressioner og effekt af indsatser, samt leverer profiler for den enkelte skole eller dagtilbud, som viser, hvor en målrettet indsats bør sættes ind. Den kvalitative del består af udvalgte casestudier, hvis temaer identificeres på baggrund af T1.
Forskningsdelen omfatter en kvalitativ og en kvantitativ del. Den kvantitative del består af to kortlægninger (T1 og T2), som beskriver progressioner og effekt af indsatser, samt leverer profiler for den enkelte skole eller dagtilbud, som viser, hvor en målrettet indsats bør sættes ind. Den kvalitative del består af udvalgte casestudier, hvis temaer identificeres på baggrund af T1.
Kort titel | FLiK |
---|---|
Akronym | FLiK |
Status | Afsluttet |
Effektiv start/slut dato | 01/01/2013 → 31/12/2016 |
Emneord
- capacity building
- praksisnær kompetenceudviling
- evidens-informering
- kommuneomfattende dagtilbuds- og skoleudvikling
- skoleudvikling
- dagtilbudsudvikling
- Forskningsinformeret
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.
Aktiviteter
-
Kartlegging og analysearbeid for å identifisere behov for kompetanseutviklingstiltak i barnehagene
Line Skov Hansen (Foredragsholder)
22 nov. 2018Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
Fil -
Bruk av kartleggingsresultater i kompetanseutviklingsarbeid
Line Skov Hansen (Foredragsholder)
7 nov. 2018Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
Fil -
Bruk av kartleggingsresultater i forbedringsarbeidet
Line Skov Hansen (Foredragsholder)
24 sep. 2018Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
Fil
-
Resultater fra fire kvalitative casestudier FLiK-prosjektet Kristiansand kommune
Christensen, V., Hansen, L. S., Kostøl, A., Persson, E. & Persson, B., 2016, Open Access udg. Aalborg Universitetsforlag. 98 s. (FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning › peer review
Åben adgangFil1789 Downloads (Pure) -
Resultater fra Kartleggingsundersøkelse i Kristiansand kommune 2013
Nordahl, T., Qvortrup, L., Hansen, L. S. & Hansen, O., 2014, 1 udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag. 87 s. (FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning › peer review
Åben adgangFil596 Downloads (Pure) -
From E-learning to Blended Learning: Redesigning Content and Frame in a Capacity-Building Project
Hansen, L. S. & Hansen, O., 2013, I: International Journal of Emerging Technologies in Learning. 8, 5, s. 4-9 5 s., 1.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
3 Citationer (Scopus)