Forskningsbaseret Lærngsmiljøudvikling i Kristiansand Kommune

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    LSP indgår i FLiK-projektet som forskningspartner. Målet med forskningsdelen af projektet er at frembringe ny viden om betydningen for børns trivsel, læring og inklusion af, at praktikere arbejder tæt sammen med forskere og bruger forskningsbaseret viden om, hvorvidt og hvordan målene nås. Forskningsprojektet vil specielt fokusere på betydningen af at: kompetente pædagoger/lærere udøver deres profession i forhold til klare, fælles mål, stærke, udviklingsorienterede institutioner ledes med fokus på kerneopgaven i dagtilbuddet/skolen, dagtilbud, skoler, PPT og øvrige relevante fagområder arbejder tæt sammen

    Forskningsdelen omfatter en kvalitativ og en kvantitativ del. Den kvantitative del består af to kortlægninger (T1 og T2), som beskriver progressioner og effekt af indsatser, samt leverer profiler for den enkelte skole eller dagtilbud, som viser, hvor en målrettet indsats bør sættes ind. Den kvalitative del består af udvalgte casestudier, hvis temaer identificeres på baggrund af T1.
    Kort titelFLiK
    AkronymFLiK
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato01/01/201331/12/2016

    Samarbejdspartnere

    • Senter for Praksisrettet Utdanningsforskning (SePU) (Projektpartner)
    • Oppvekst - Kristiansand Kommune (Projektpartner)

    Emneord

    • capacity building
    • praksisnær kompetenceudviling
    • evidens-informering
    • kommuneomfattende dagtilbuds- og skoleudvikling
    • skoleudvikling
    • dagtilbudsudvikling
    • Forskningsinformeret

    Fingerprint

    Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.