Aktiviteter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
ForskningsCenter for Uddannelse på SOSU-området (FoCUS) er et forsknings-, videns- og arbejdsfællesskab for forskere og uddannelsesaktører, der deler en særlig interesse for og viden om SOSU-uddannelserne. Centerets drivkraft er forankret i aktørernes fælles engagement i at bidrage til fortsat udvikling af uddannelserne til nogle af Danmarks største og vigtigste velfærdsområder.
Formålet med FoCUS er at skabe et fælles nationalt forum for udvikling af social- og sundhedsuddannelserne som et forskningsfelt i sin egen ret og skabe viden i samarbejde på tværs af uddannelsesinstitutioner, praksisområder og forskningsmiljøer.
Centerets intention er at bidrage til at opbygge vidensgrundlag og forskningskapacitet inden for SOSU-uddannelsesområdet og dermed skabe de bedste forudsætninger for læring og udvikling.
FoCUS er et projektorganiseret center, som udspringer af forskningspartnerskabet mellem Randers Social- og Sundhedsskole, SOSU Østjylland og Aalborg Universitet (Institut for Kommunikation og Psykologi samt Institut for Kultur og Læring). Centeret skal ses som et idé- og aktivitetsfællesskab, hvor de deltagende partnere sammen har ansvaret for, at centerets forsknings-, formidlings- og udviklingsaktiviteter afvikles og udvikles i overensstemmelse med formål, intention og ambitioner.
Formålet med FoCUS er at skabe et fælles nationalt forum for udvikling af social- og sundhedsuddannelserne som et forskningsfelt i sin egen ret og skabe viden i samarbejde på tværs af uddannelsesinstitutioner, praksisområder og forskningsmiljøer.
Centerets intention er at bidrage til at opbygge vidensgrundlag og forskningskapacitet inden for SOSU-uddannelsesområdet og dermed skabe de bedste forudsætninger for læring og udvikling.
FoCUS er et projektorganiseret center, som udspringer af forskningspartnerskabet mellem Randers Social- og Sundhedsskole, SOSU Østjylland og Aalborg Universitet (Institut for Kommunikation og Psykologi samt Institut for Kultur og Læring). Centeret skal ses som et idé- og aktivitetsfællesskab, hvor de deltagende partnere sammen har ansvaret for, at centerets forsknings-, formidlings- og udviklingsaktiviteter afvikles og udvikles i overensstemmelse med formål, intention og ambitioner.
Kort titel | FoCUS |
---|---|
Status | Igangværende |
Effektiv start/slut dato | 01/05/2022 → … |
Samarbejdspartnere
- SOSU Østjylland
- Randers Social- og Sundhedsskole
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.
Aktiviteter
- 1 Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar, udstilling eller lignende
-
Pædagogisk dag SOSU Ø: Det 21. århundredes kompetencer
Wegener, C. (Arrangør)
9 apr. 2024Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar, udstilling eller lignende
Impacts
-
Impact af projektet Generativ AI i erhvervsuddannelser. Styrkede deltagelsesmuligheder for tosprogede kvinder i SOSUuddannelser
Scholkmann, A. (Deltager), Rohwedder, A.-B. (Deltager), Li, J. H. (Deltager), Karim, A. S. (Deltager), Hoppe, A. F. (Deltager), Møller, S. K. (Deltager) & Weidinger, M. B. (Deltager)
Impact: Kulturel impact, Social impact, Økonomisk impact, Anden impact
Publikation
-
Editorial: Caring About Elderly Care
Møller, B. L. & Wegener, C., 2024, I: Qualitative Studies.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning
Åben adgang -
How to understand the concept of ‘expansive learning environment' in elderly care?
Wegener, C., Solbakken, R. & Anvik, C. H., 17 jun. 2024.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
-
Reconfiguring Textures of Practice: Expansive-Restrictive Learning Environments at the Thrift Shop
Aakjær, M. K. & Wegener, C., 17 jun. 2024.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper uden forlag/tidsskrift › Forskning › peer review