Forskningsprojekt LIVSVÆRK: Redskaber til emotionelle og sociale udfordringer hos mennesker i udsatte positioner

Projektdetaljer

Formålet med forskningsprojektet er at uddanne fagpersoner i fire ny-udviklede vurderingsmetoder i udvalgte institutioner i LIVSVÆRKs regi med henblik på at styrke valg af realistiske interventionsplaner i arbejdet med psykisk sårbare børn, forældre, unge og voksne. Derudover er formålet at kunne validere metoderne for at sikre etiske og retvisende vurderinger i en bredere kontekst samt sikre kvaliteten i an-vendelse af vurderingsmetoderne. Som en del af projektet undersøges fagpersonernes oplevelse af at an-vende vurderingsredskaberne i praksis.

Lægmandssprog

This research project aims to test assessment tools examining emotional and social challenges of people in vulnerable positions including children, adolescents, adults, and families. Practitioners need good assessment tools to explore psychological challenges and potentials in order to plan the best interventions. Unfortunately, there is a lack of evidence-based assessments looking at emotional, social and interaction skills which is why researchers from Aalborg University and a large group of professionals from LIVSVÆRK are collaborating to test and improve a number of newly developed assessment tools for the benefit of both individual citizens and citizens in vulnerable positions and society as a whole.
Kort titelFor Livsværk
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/06/202131/12/2023

Samarbejdspartnere

• Landsforeningen LIVSVÆRK

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.