Forståelse af passiv- og relativsætinger på dansk, samt standardisering af dansk sprogtest. (AP4 af ECRP ansøgning "How children come to understand and use language: The acquisition of semantics and pragmatics".

  • Jensen de López, Kristine M. (Projektleder)
  • Hout, Angeliek van (Projektleder)
  • Drozd, Ken (Projektleder)
  • Grohmann, Kleanthes (Projektleder)
  • Bartsch, Bittner (Projektleder)
  • Armon Lotem, Sharon (Projektleder)
  • Asbjørnsen, Arve (Projektleder)

Projektdetaljer

Beskrivelse

Projektets formål er at identificere de udviklingsstier børn følger i deres udvikling af semantiske og pragmatiske færdigheder - måden hvorpå sproget bruges i kommunikation. Projektet er ét ud af otto projekter fra seks forskellige lande, som tilstræber at kortlægge universelle og sprogspecifikke metoder til at kortlægge milepælene i børn i alderen tre til ni års måde at lave at bruge og forstå sprog. Resultaterne har implikationer for diagnosen af børn med sprogforstyrelser.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/05/200801/01/2011

Finansiering

  • AP4 - 07_ECRP_FP Eurocores Programme

Emneord

  • tværsproglig og tværkulturel sprogtilegnelse

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.