Fremtidens feriehus og feriehusområde. Brugerdreven udvikling af eksisterende feriehusområder og fremtidge ressorts.

Projektdetaljer

Projektet "Fremtidens ferie og ferieområder" er et samarbejdsprojekt mellem Tourism Research Unit (Institut for Historie, internationale studier og samfundsforhold) og Institut for arkitektur og design,  Aalborg Universitet. Brugerdreven udvikling af eksisterende feriehusområder og fremtidige ressorts" under målet om Regional konkurrenceevne og beskæftigelse, indsatsområde

Projektet har til formål gennem en undersøgelse af motiver og adfærd blandt brugere af danske feriehusområder at bidrage til udviklingen af fremtidens feriehus og feriehusområde. Endvidere er målet gennem udvikling af principper for redesign af eksisterende ferieboligområder og for nye hybride feriemiljøer at komme med bud på hvordan man fremtidssikre nordjysk feriehusturisme samt hvordan man kan bruge turisme som strategi i yderområderne.

StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato01/09/200931/08/2012