Hvordan kan vi forholde os til den sociale arvs negative betydning i de gymnasiale uddannelser?

  • Murning, Susanne (Projektdeltager)
  • Ulriksen, Lars (Projektleder)
  • Ebbensgaard, Aase H.B. (Projektdeltager)

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    Unge, som kommer fra en gymnasiefremmed baggrund, har i nogle tilfælde vanskeligere end deres kammerater ved at finde sig til rette i de gymnasiale uddannelser. Projektet skal samle og producere forskningsbaseret viden om hvilke forhold, som bidrager til disse vanskeligheder. Formålet er at formulere et handlingskatalog, som skoler og lærere kan bruge for at forsøge at afhjælpe nogle af vanskelighederne. Undersøgelsen omfatter alle fire gymnasiale uddannelser: stx, hhx, htx, hf.
    AkronymSocial arvs projektet
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato16/01/200616/03/2009

    Samarbejdspartnere

    • Københavns Universitet, Inst. for Naturfagenes Didaktik (Projektpartner)
    • University of Southern Denmark (Projektpartner)

    Emneord

    • Gymnasiet
    • Gymnasiefremmede
    • Uddannelsesvalg
    • Social arv