Projektdetaljer

IEA-EBC Anneks 81 adresser digitalisering af bygningsmassen som et middel til at forbedre energieffektivitet og integrere bygninger med energinettet. Resultatet af annekset inkluderer en Cloud-baseret bygningsdataplatform; en bygningsemulator, der muliggør test, udvikling og evaluering af innovative datadrevne bygningsenergistyringsprodukter og -tjenester; og innovative datadrevne forretningsmodeller til smarte bygninger. Som del af udviklingen af innovative produkter og tjenester analyserer annekset forretningsøkosystemet for smarte bygninger for at afdække og vurdere barrierer og incitamenter, og eksisterende forretningsmodeller for interessenters optag af Big Data/AI/IoT teknologier og løsninger i smarte bygninger. De løsninger, der udvikles i annekset, demonstreres ved casestudier i de deltagende lande.

Deltagere: Syddansk Universitet, DTU, Aalborg Universitet.
Projektet er støttet af EUDP.
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato01/06/202030/06/2024

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.