Projektdetaljer
Beskrivelse
Indeklimaet er dårligt på mange danske skoler. Det viser undersøgelser fra DTU og Arbejdstilsynet. Men selvom konsekvenserne af et dårligt indeklima efterhånden er lige så veldokumenterede som selve indeklimaet, er der stadig stor mangel på konkrete indsatser. Det er en stor samfundsmæssig udfordring, da et dårligt indeklima kan være sundhedsskadeligt og dermed i strid med undervisningsmiljøloven, samt have store konsekvenser for elevernes trivsel, læringsudbytte og samfundsøkonomien generelt.
Projektet arbejder med udvikling af app til screening af indeklimaet i de danske skoler i samarbejde med DCUM (Dansk Center for Undervisningsmiljø).
Projektet er støttet af Realdania.
Projektet arbejder med udvikling af app til screening af indeklimaet i de danske skoler i samarbejde med DCUM (Dansk Center for Undervisningsmiljø).
Projektet er støttet af Realdania.
Kort titel | IK-tjek |
---|---|
Status | Afsluttet |
Effektiv start/slut dato | 01/11/2020 → 31/12/2022 |
Samarbejdspartnere
- Aarhus University (Projektpartner)
- Technical University of Denmark
- Gyproc, Saint Gobain
- Transition APS
- Dansk Center for Undervisningsmiljø
FN's verdensmål
I 2015 blev FN-landene enige om 17 verdensmål til at bekæmpe fattigdom, beskytte planeten og sikre velstand for alle. Dette projekt bidrager til følgende verdensmål:
Emneord
- Indeklima
- Indeklima kvalitet
- Termisk indeklima
- Visuelt indeklima
- Akustisk indeklima
- Luftkvalitet
- Screening
- Værktøj
- App
- Skoler