Inklusion i fagundervisning

  • Otrel-Cass, Kathrin (PI (principal investigator))
  • Qvortrup, Lars (Projektansøger)
  • Jensen, Julie Borup (CoI (co-investigator))
  • Chemi, Tatiana (CoI (co-investigator))
  • Andreasen, Karen Egedal (CoI (co-investigator))
  • Harter, Christopher Daniel (CoI (co-investigator))
  • Agerbo, Jette Nørgaard (Andet)
  • Kristensen, Liv Kondrup (CoI (co-investigator))

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    Forskningsprojektet ”Inklusion i fagundervisningen”, har til formål at udvikle konkrete og praksisorienteret viden om virkningsfulde indsatser, metoder og redskaber for inklusion i undervisningen og hvordan de kan realiseres i folkeskolen.
    Tilvejebringe flere data om effekten af inklusionsindsatserne både i projektet og som følge af folkeskolereformen. Skabe et forskningsforankret og mere velafprøvet grundlag for udvikling af inkluderende pædagogisk og didaktisk praksis i fagundervisningen. Styrke det metodiske grundlag for vurdering af effekten af inklusionsfremmende fagundervisning. Styrke den praktiske anvendelighed af projektets resultater både for praktikerne på skolerne og for Undervisningsministeriet.
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato01/07/201501/07/2018

    Samarbejdspartnere

    • Deloitte

    Fingerprint

    Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.