Sammentænkning af energieffektiv belysning og akustik-elementer for bedre rumoplevelse, trivsel og indlæring i skoler

• Markvart, Jakob (Projektdeltager)
  • Lumbye, Anders (Projektdeltager)
  • Støttrup, Kasper Fromberg (Projektdeltager)
  • Derengowski, Nikodem (Projektdeltager)
  • Flindt, Christian (Projektleder)

Projektdetaljer

Projektets formål har været at udvikle nye loftsløsninger der - ved simpel lysstyring og forbedret lyssætning i kombination med akustik-elementer - kan reducere energiforbruget og samtidig højne rumoplevelsen og derved højne indlæring og trivslen i skolen. Projektet ønskede derfor at fremme en helhedsorienteret løsnings-tankegang på indeklimaområdet med fokus på at kombinere lys og akustik.

Projektet har fungeret som et pilotprojekt med fokus på en multisensorisk helhedsoplevelse. Det sker ofte at man i forskningsverdenen isolerer sanserne for at undvige fejlkilder, men gør dette resultaterne mere pålidelige? Projektet har derfor banet vej for en ny strategi med en mere holistisk tilgang.

Samarbejdspartnere: DELTA, Christian Flindt Design, Teamtronic A/S, Højer-møbler, Bodil Jerichau samt Dronninglund Gymnasium og Frederiksberg Ny Skole.

Projektet er støttet af ELFORSK.
Kort titelLys og akustik
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/02/201631/12/2020

Samarbejdspartnere

• DELTA
  • Christian Flindt Design (leder)
  • Teamtronic A/S
  • Højer-møbler
  • Bodil Jerichau

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.