It-faciliteret inklusion af elever med ADHD i folkeskolen

Projektdetaljer

Ididakt er et forskningsprojekt støttet af Ministeriet for Børn og Undervisning. Projektet søger at udvikle en it-faciliteret didaktik og undersøger dennes potentiale i forhold til inklusion af elever med udviklings- og opmærksomhedsproblemer i folkeskolen. Forskningsprojektets indsatser og resultater er skabt på baggrund af 2 års indgående og dialogisk, deltagerbaseret samarbejde med 3 kommuner, 11 skoler 26 klasser, 47 lærere, 500 elever - heraf 56 elever med udviklings- og opmærksomhedsforstyrrelser.
Kort titelIdidakt
Akronymididakt
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/01/201330/06/2016

Samarbejdspartnere

• Favrskov Kommune
  • Horsens Kommune
  • Herning Kommune
  • Ministeriet for Børn og Undervisning

Emneord

• Inklusion
  • Læring
  • folkeskole
  • ADHD
  • Udviklingsforstyrrelser, Autisme, Sindslidelser, Udsatte grupper, Socialt Arbejde, Socialpædagogik, Arbejdsmiljø, Konflikthåndtering. Funktionsnedsættelse, Rehabilitering
  • Teknologi
  • læringsdesign
  • lærere
  • Professionsudvikling

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.