It-faciliteret inklusion af elever med ADHD i folkeskolen

Projektdetaljer

Beskrivelse

Ididakt er et forskningsprojekt støttet af Ministeriet for Børn og Undervisning. Projektet søger at udvikle en it-faciliteret didaktik og undersøger dennes potentiale i forhold til inklusion af elever med udviklings- og opmærksomhedsproblemer i folkeskolen. Forskningsprojektets indsatser og resultater er skabt på baggrund af 2 års indgående og dialogisk, deltagerbaseret samarbejde med 3 kommuner, 11 skoler 26 klasser, 47 lærere, 500 elever - heraf 56 elever med udviklings- og opmærksomhedsforstyrrelser.
Kort titelIdidakt
Akronymididakt
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/01/201330/06/2016

Emneord

  • Inklusion
  • Læring
  • folkeskole
  • ADHD
  • Udviklingsforstyrrelser, Autisme, Sindslidelser, Udsatte grupper, Socialt Arbejde, Socialpædagogik, Arbejdsmiljø, Konflikthåndtering. Funktionsnedsættelse, Rehabilitering
  • Teknologi
  • læringsdesign
  • lærere
  • Professionsudvikling

Aktiviteter

  • 3 Organisering af eller deltagelse i konference

D4Learning International Conference

Hanne Voldborg (Arrangør)

17 nov. 201520 nov. 2015

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i konference

Best Practice Award: European Distance and E-Learning Network 2015 Annual Conference

Hanne Voldborg (Deltager)

9 jun. 201512 jun. 2015

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i konference

Best Research Paper Award

Hanne Voldborg (Deltager)

9 jun. 201512 jun. 2015

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i konference

Publikation

  • 5 Konferenceartikel i proceeding
  • 1 Antologi
  • 1 Rapport

It-baseret inklusion af elever med udviklings- og opmærksomhedsproblemer i folkeskolen

Voldborg, H., Sorensen, E. K., De Lopez, K. M. J. & Jensen, R. H. S., 2017, 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag. 194 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

Åben adgang
Fil
1383 Downloads (Pure)

Amplifying the process of inclusion through a genuine marriage between pedagogy and technology

Sorensen, E. K. & Voldborg, H., 2016, Proceedings of the European Distance and E-Learning Network 2016 Annual Conference. Budapest: EDEN, 6 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  • Empowering Teachers and their Practices of Inclusion through Digital Dialogic Negotiation of Meaning in Learning Communities of Practice

    Voldborg, H. & Sorensen, E. K., 2016, EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology. Association for the Advancement of Computing in Education, 10 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review