Aktiviteter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Ididakt er et forskningsprojekt støttet af Ministeriet for Børn og Undervisning. Projektet søger at udvikle en it-faciliteret didaktik og undersøger dennes potentiale i forhold til inklusion af elever med udviklings- og opmærksomhedsproblemer i folkeskolen. Forskningsprojektets indsatser og resultater er skabt på baggrund af 2 års indgående og dialogisk, deltagerbaseret samarbejde med 3 kommuner, 11 skoler 26 klasser, 47 lærere, 500 elever - heraf 56 elever med udviklings- og opmærksomhedsforstyrrelser.
Kort titel | Ididakt |
---|---|
Akronym | ididakt |
Status | Afsluttet |
Effektiv start/slut dato | 01/01/2013 → 30/06/2016 |
Emneord
- Inklusion
- Læring
- folkeskole
- ADHD
- Udviklingsforstyrrelser, Autisme, Sindslidelser, Udsatte grupper, Socialt Arbejde, Socialpædagogik, Arbejdsmiljø, Konflikthåndtering. Funktionsnedsættelse, Rehabilitering
- Teknologi
- læringsdesign
- lærere
- Professionsudvikling
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.
Aktiviteter
- 3 Organisering af eller deltagelse i konference
-
D4Learning International Conference
Hanne Voldborg (Arrangør)
17 nov. 2015 → 20 nov. 2015Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i konference
-
Best Research Paper Award
Hanne Voldborg (Deltager)
9 jun. 2015 → 12 jun. 2015Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i konference
-
Best Practice Award: European Distance and E-Learning Network 2015 Annual Conference
Hanne Voldborg (Deltager)
9 jun. 2015 → 12 jun. 2015Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i konference
-
It-baseret inklusion af elever med udviklings- og opmærksomhedsproblemer i folkeskolen
Voldborg, H., Sorensen, E. K., De Lopez, K. M. J. & Jensen, R. H. S., 2017, 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag. 194 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning › peer review
Åben adgangFil2012 Downloads (Pure) -
Amplifying the process of inclusion through a genuine marriage between pedagogy and technology
Sorensen, E. K. & Voldborg, H., 2016, Proceedings of the European Distance and E-Learning Network 2016 Annual Conference. Budapest: EDEN, 6 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Konferenceartikel i proceeding › Forskning › peer review
-
Empowering Teachers and their Practices of Inclusion through Digital Dialogic Negotiation of Meaning in Learning Communities of Practice
Voldborg, H. & Sorensen, E. K., 2016, EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology. Association for the Advancement of Computing in Education, 10 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Konferenceartikel i proceeding › Forskning › peer review