Kortlægning af det almene tekniske fælleseje og retspraksis omkring fortolkning af dette

Projektdetaljer

Formålet er at foretage en indledende kortlægning af det almene tekniske fælleseje og den tilhørende retspraksis. På denne baggrund er det hensigten at analysere, hvilken status det almene tekniske fælleseje har blandt byggeriets aktører, og hvordan fællesejet forholder sig til den bredere regulering i branchen generelt. Projektet vil foretage en kortlægning af, hvilke typer af fælleseje der findes, hvilken udbredelse og status fællesejet har, og hvorledes det samvirker med den øvrige regulering og lovgivning, som påvirker byggeriets praksis i dag.

Projektet er et pilotstudium. Det betyder, at det færdige output bliver af af-klarende karakter, der kan danne grundlaget for efterfølgende dybtgående studier, inden for det undersøgte emne. Herunder tænkes især på forskning, der kan danne baggrund for udvikling og anbefalinger til tilpasning af det tekniske fælleeje i forhold til byggeriets fremtidige praksis og reguleringsmæssige betingelser.
Kort titelKortlægning af det almene tekniske fælleseje
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/05/201801/05/2019

Samarbejdspartnere

• Center for Virksomhedsansvar ved Det Juridiske Fakultet, Københavns Universitet (Projektpartner) (leder)

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.