Aktiviteter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Projektet finder sted på Søndervangskolen i Hammel, og foregår i perioden august 2009 til maj 2010. Følgeforskningen varetages af eLearning Lab og vil især studere de måder hvorpå teknologien indgår i både elevers og læreres praksis, med særlig interesse for det lærings- og undervisningspotentiale, teknologien rummer, og som de specifikke brugssituationer aktualiserer og realiserer.
Følgeforskningen har tre fokusområder:
kompetenceudviklingen af læreteamet på skolen - hvordan kvalificeres de til at bruge ikt aktivt i forbindelse med undervisningen? hvordan lærer eleverne ved de interaktive digitale touchskærme - hvordan kommunikerer de sammen, hvordan bruger de touchskærmene og hvordan ændres elevernes forudsætninger for at lære med introduktionen af denne teknologi? sidst er det et mål at undersøge hvilke udfordringer, der er forbundet med at ibrugtage teknologi i folkeskolen med denne skole som eksempel. Vi vil altså undersøge, hvilke organisatoriske og kulturelle forandringsprocesser der er på spil, når teknologi skal ibrugtages i den danske folkeskole.Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/08/2009 → 31/05/2010 |
Samarbejdspartnere
- Søndervangskolen (Projektpartner)
Finansiering
- <ingen navn>
Fingerprint
Aktiviteter
-
10th International Conference on Computer Supported Collaborative Learning
Jacob Davidsen (Deltager)
15 jun. 2013Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar, udstilling eller lignende
Fil -
10th International Conference on Computer Supported Collaborative Learning
Jacob Davidsen (Deltager)
15 jun. 2013 → 19 jun. 2013Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i konference
-
ICT and Children - a Danish perspective
Jacob Davidsen (Oplægsholder)
14 maj 2013Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
Publikation
-
‘You should collaborate, children’: A study of teachers’ design and facilitation of children’s collaboration around touchscreens
Davidsen, J. & Vanderlinde, R., 19 jan. 2016, I: Technology, Pedagogy and Education. 25, 5, s. 1-21 21 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgangFil15 Citationer (Scopus)547 Downloads (Pure) -
Bodily-material resources in CSCL: Children’s embodied and multimodal collaborative learning of scale around touchscreens
Davidsen, J. & Ryberg, T., jun. 2015, Exploring the Material Conditions of Learning: Opportunities and Challenges for CSCL. Lindwall, O., Häkkinen, P., Koschmann, T., Tchounikine, P. & Ludvigsen, S. (red.). International Society of the Learning Sciences (ISLS), Bind 2. s. 852-853 (Exploring the Material Conditions of Learning: The Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) Conference 2015).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Konferenceabstrakt i proceeding › Forskning › peer review
Åben adgangFil236 Downloads (Pure) -
“This is the size of one meter”: Children’s bodily-material collaboration and understanding of scale around touchscreens
Davidsen, J. & Ryberg, T., jun. 2015, Exploring the Material Conditions of Learning: Opportunities and Challenges for CSCL: The Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) Conference 2015. Lindwall, O., Häkkinen, P., Koschmann, T., Tchounikine, P. & Ludvigsen, S. (red.). Gothenburg: International Society of the Learning Sciences (ISLS), Bind 1. s. 70-78 8 s. (Exploring the Material Conditions of Learning: The Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) Conference 2015).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Konferenceartikel i proceeding › Forskning › peer review
Åben adgangFil2 Citationer (Scopus)612 Downloads (Pure)
Presse/medier
-
Ph.d.: Touch-skærme fordrer ikke i sig selv elevsamarbejde
11/12/2013
1 element af Mediedækning
Presse/medie