Læring i praksis - aspekter ved et ikke-formaliseret læringsbegreb

  • Dohn, Nina Bonderup (Projektdeltager)

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    Formålet med projektet er at udvikle et ikke-formaliseret læringsbegreb. Dette begreb skal redegøre for videns fleksibilitet og overførbarhed og for læring som en aktivitet, der er situeret i socialt konstituerede praksisser. Projektet er hovedsageligt af teoretisk art og benytter sig af filosofiske og videnskabsteoretiske analyser til at redegøre for læringssituationer og deres aspekter. Begrebsudvikling og diskussion relateres til andre forskeres empiriske undersøgelser af praksissituationer. Indholdsmæssigt omfatter projektet seks hovedpunkter: 1. Viden i praksis 2. Kroppens rolle i læringssituationen 3. Strukturering af det lærte gennem individets deltagelse 4. Socialitetens betydning 5. Læring i praksis 6. Overførelse/ transformation af læring mellem kontekster. Ph.d.-projekt. (Nina Bonderup Dohn)
    StatusIgangværende
    Effektiv start/slut dato19/05/2010 → …