Projektdetaljer

Beskrivelse

LEAPS-initiativet har til formål at gøre flere børn og unge interesseret i en naturvidenskabelig uddannelse, styrke børn og unges naturfaglige og tværfaglige kompetencer såsom problemløsning, kritisk tænkning og kommunikation, samt at skabe en række innovative modelskoler, der kan inspirere andre skoler. Kata Fonden står bag initiativet, der støttes af en række af Danmarks store fonde.

Forskningen på Institut for Kultur og Læring på AAU følger indsatsen fra elevernes perspektiv gennem kvalitative fokusgruppe interviews og kvantitative spørgeskemaundersøgelser.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/10/201801/08/2022

Emneord

  • LEAPS
  • Naturfag
  • PBL
  • Problem Based Learning
  • Folkeskole
  • Interesse
  • Følgeforskning

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.