(MÆRKK) Markedskommunikation og æstetik

Projektdetaljer

Beskrivelse

Markedskommunikation er den del af virksomhedens eksterne kommunikation, som har salgsfremmende sigte. Dens umiddelbare og typiske fremtrædelsesform er reklamen. Men markedskommunikation er blevet en mere generel kommunikationsform. Den er i stigende omfang forbundet med organisationers interne kommunikation og den forbinder sig i tiltagende grad med alment kulturelle forhold. Desuden afsøger, benytter og udvider den det æstetiske domænes dimensioner og mekanismer i kampen om offentlig opmærksomhed. Forskningsprojektet undersøger implikationerne af denne kommunikationsform i følgende henseender: a. Sammenbindingen af intern og ekstern kommunikation, dvs. markedsføringen overfor offentlighed og potentielle kunder på den ene side og ansatte på den anden; b: æstetiseringen af vareverdenen, værdier og identiteter og denne æstetiserings samsvar i offentlighed, organisations- og privatsfære. I den forbindelse er det ambitionen at udvikle en forståelse af markedskommunikationens æstetik, som vægter samspillet mellem æstetik, kulturel betydning og kognitiv virkning.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato04/10/200431/07/2006

Aktiviteter

  • 2 Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
  • 1 Organisering af eller deltagelse i konference
  • 1 Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende

Smag på Iværksætteri Studentervæksthus Aarhus: Viral markedsføring

Jørgen Riber Christensen (Foredragsholder)

20 nov. 2013

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

Multimodal emergens som kommunikativt og æstetisk udtryk

Anders Bonde (Foredragsholder)

29 nov. 2012

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

6th International Conference on Multimodality

Anders Bonde (Deltager)

22 aug. 201224 aug. 2012

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i konference

Projekter

Bogserie: Filmanalyse, TV-analyse og Analyse af transmedier.

Christensen, J. R., Sørensen, A. S., Birger Langkjær, B., Graham, B. R., Agger, G. M., Philipsen, H., Haastrup, H. K., Nielsen, J. I., Rygaard, J., Povlsen, K. K., Hansen, K. T., Gemzøe, L. S., Hartvigson, N. H., Hansen, O. E., Cristoffanini, P. R., Lauridsen, P. S., Allingham, P., Christiansen, S. L., Simonsen, T. M., Grodal, T. K., Hansen, L. H., Madsen, K. H. & Hartvigson, N. H.

01/09/201431/12/2019

Projekter: ProjektForskning

Publikation

  • 1 Antologi
  • 1 Bidrag til bog/antologi
  • 1 Anmeldelse
  • 1 Udgivelser på nettet - Net-publikation

Køn og seksualitet i reklamer

Christensen, J. R., 1 mar. 2012

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationUndervisning

Neverland: Peter Pan Prequel

Christensen, J. R., 2012, I : Kulturkapellet : tidsskrift for kunst- og kulturformidling. 1 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftAnmeldelseFormidling

Virale reklamevideoer: Transgression, markedsføring og sociale medier

Christensen, J. R. & Hansen, O. E., 2012, Reklame - eller hvordan sætter man sving i bevidstheden?. Stigel, J. (red.). Aarhus: Systime Academic, s. 203-231 29 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review