Aktiviteter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Hensigten med dette projekt er at etablere en begrebsramme, der gør det muligt at diskutere sammenhænge mellem matematikundervisning og samfundsmæssige demokratiseringsprocesser. Et særlig opgave er at se i hvilken grad en matematikundervisning kan bidrage til udvikling af "critical citizenship". I projektet refereres der til matematikundervisning i vidt forskellige samfundsmæssige og politiske sammenhænge - bl.a. til Sydafrika, hvor uddannelsessystemet er ved at frigøre sig fra apartheid-regimets skolepolitiske efterladenskaber, samt til Colombia og til Danmark.
Status | Igangværende |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 19/05/2010 → … |
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.
Aktiviteter
- 1 Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
NORMA 08 : Needs and constraints, and Empower, disempower, counterpower?
Paola Valero (Oplægsholder)
21 apr. 2008 → 25 apr. 2008Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
Fil
-
Lifelong mathematics education (2): Empower, disempower, counterpower?
Valero, P., Gustafsson, L. & Wedege, T., 2008. 2 s.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper uden forlag/tidsskrift › Forskning › peer review
Åben adgangFil69 Downloads (Pure) -
Llifelong mathematics education (1): needs and constraints
Wedege, T., Gustafsson, L. & Valero, P., 2008. 2 s.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper uden forlag/tidsskrift › Forskning › peer review
Åben adgangFil55 Downloads (Pure) -
A socio-political look at equity in the school organization of mathematics education
Valero, P., 2007, I: ZDM - International Journal on Mathematics Education. 39, 3, s. 225-233 8 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
23 Citationer (Scopus)