Matematikundervisning og demokrati

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    Hensigten med dette projekt er at etablere en begrebsramme, der gør det muligt at diskutere sammenhænge mellem matematikundervisning og samfundsmæssige demokratiseringsprocesser. Et særlig opgave er at se i hvilken grad en matematikundervisning kan bidrage til udvikling af "critical citizenship". I projektet refereres der til matematikundervisning i vidt forskellige samfundsmæssige og politiske sammenhænge - bl.a. til Sydafrika, hvor uddannelsessystemet er ved at frigøre sig fra apartheid-regimets skolepolitiske efterladenskaber, samt til Colombia og til Danmark.
    StatusIgangværende
    Effektiv start/slut dato19/05/2010 → …

    Aktiviteter

    • 1 Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

    NORMA 08 : Needs and constraints, and Empower, disempower, counterpower?

    Paola Valero (Oplægsholder)
    21 apr. 200825 apr. 2008

    Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

    Fil

    Publikation

    • 7 Tidsskriftartikel
    • 2 Bog
    • 2 Bidrag til bog/antologi
    • 2 Paper uden forlag/tidsskrift

    Lifelong mathematics education (2): Empower, disempower, counterpower?

    Valero, P., Gustafsson, L. & Wedege, T., 2008. 2 s.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

    Åben adgang
    Fil

    Llifelong mathematics education (1): needs and constraints

    Wedege, T., Gustafsson, L. & Valero, P., 2008. 2 s.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

    Åben adgang
    Fil

    A socio-political look at equity in the school organization of mathematics education

    Valero, P., 2007, I : ZDM - International Journal on Mathematics Education. 39, 3, s. 225-233 8 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review