Mening i matematikundervisningen

  • Skovsmose, Ole (Projektdeltager)
  • Hoyles, Celia (Projektdeltager)
  • Kilpatrick, Jeremy (Projektdeltager)
  • Valero, Paola (Projektdeltager)

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    BACOMET er en forkortelse for "Basic Components of Mathematics Education for Teachers". BACOMET-4 projektet er delt i to faser. I den første præsenteres og koordineres de enkelte BACOMET-medlemmers bidrag til en teoretisk overbygning, der kan belyse sammenhængene mellem kommunikationsformer og "meningsproduktion" i matematikundervisningen. I anden fase gennemarbejdes udvalgte emner og en samlet monografi fremstilles. I BACOMET-4 projektet har deltaget: Nicolas Balacheff, Grenoble, France; Maria Bartolini Bussi, Modena, Italien; Rolf Biehler, Bielefeld, Tyskland; Rober, B. Davis, New Brunswick USA; Willibald Dörfler, Klagenfurt, Østrig; Tommy Dreyfus, Holon, Israel; Joel Hillel, Montreal, Canada; A.G. Howson, Southhampton, England; Celia Hoyles (director), London, England; Jeremy Kilpatrick (director), Georgia, USA; Christine Keitel, Berlin, Tyskland; Ernst Kotzmann, Klagenfurt, Østrig; Colette Laborde, Grenoble, Frankrig; Michael Otte, Bielefeld, Tyskland; Kenneth Ruthven, Cambridge, England; Anna Sierpinska, Warszawa, Polen; samt Ole Skovsmose (director). Sammen med Celia Hoyles, England; Jeremy Kilpatrick, USA; og Paola Valero.
    StatusIgangværende
    Effektiv start/slut dato19/05/2010 → …

    Fingerprint

    Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.