Netværk omkring aktionsforskning som forskningsform

• Duus, Gitte (Projektdeltager)
  • Kildedal, Karin (Projektdeltager)

Projektdetaljer

Aktionsforskning er en velkendt og ofte anvendt forskningsform i de øvrige skadinaviske lande, og der har gennem mange år været et skandinavisk netværk omkring aktionsforskning. Et dansk aktionsforskningsnetværk blev startet i 2002 i et samarbejde mellem Roskilde Universitet v. professor Kurt Aagård og Aalborg Universitet ved adjunkt Karin Kildedal og phd. stipendiat Gitte Duus. Siden da har der hver år været arrangeret en uges aktiviteter omkring aktionsforskning bestående af tre dages Phd-kursus og to dages konference. Forløbet foregår hvert andet år på Aalborg Universitet og hver andet år på Roskilde Universitet. Projektet er løbende og har til formål at udbrede kendskabet til aktionsforskning som forskningsform samt videreudvikle metoden.
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato01/01/2002 → …

Emneord

• aktionsforskning