Projektdetaljer
Beskrivelse
Hvordan skabes betingelser og muligheder for læring og udvikling af nye underviseres professionelle (pædagogiske og didaktiske) kompetencer på erhvervsskolen som arbejdsplads?
Dette spørgsmål danner afsæt for projektet, hvor vi med det dobbelte begreb: inerti- acceleration, vil undersøge betingelserne og mulighederne for nye underviseres deltagelse i læring på arbejdspladsen. Målet er at skabe viden og indsigter, der kan understøtte onboarding af nye undervisere i erhvervsskolen, der kan fremme professionel læring og integration i skolens praksisfællesskaber.
Dette spørgsmål danner afsæt for projektet, hvor vi med det dobbelte begreb: inerti- acceleration, vil undersøge betingelserne og mulighederne for nye underviseres deltagelse i læring på arbejdspladsen. Målet er at skabe viden og indsigter, der kan understøtte onboarding af nye undervisere i erhvervsskolen, der kan fremme professionel læring og integration i skolens praksisfællesskaber.
Akronym | NUE |
---|---|
Status | Igangværende |
Effektiv start/slut dato | 01/04/2025 → 31/03/2027 |
Samarbejdspartnere
- University College Copenhagen
- VIA University College
FN's verdensmål
I 2015 blev FN-landene enige om 17 verdensmål til at bekæmpe fattigdom, beskytte planeten og sikre velstand for alle. Dette projekt bidrager til følgende verdensmål:
Emneord
- Nye undervisere
- Erhvervsskoler
- arbejdspladslæring