Projektdetaljer

Beskrivelse

Over en 2½-årig periode har projektet fokus på at udvikle, afprøve og evaluere en række vidt forskellig online læringsmetoder inden for musikundervisning, fra begynder- til eliteniveau. Projektet gennemføres på et praksisbaseret grundlag, dvs. med udgangspunkt i konkrete undervisningsforløb på de forskellige niveauer.

Der er i stigende grad brug for, at musikundervisningen når ud til potentielle talenter i alle slags miljøer og i alle afkroge af landet. Projektet undersøger, hvordan online teknologi og nye pædagogiske metoder kan gøre undervisningen i musikudøvelse mere vedkommende og relevant for børn og unge på alle niveauer. Samtidigt kan resultaterne være med til at videreudvikle og kvalificere den erfaring, viden og forskning, der allerede findes på området, samt give ny viden og indsigter, der kan bruges af andre faglige miljøer.

Forsknings- og udviklingsprojektet er støttet af Den Obelske Familiefond, Augustinus Fonden, Aage og Johanne Louis-Hansens fonden, og William Demants Fonden, og er et et samarbejde mellem Institut for Kultur og Læring ved Aalborg Universitet, Det Jyske Musikkonservatorium og Aalborg Kulturskole. Projektet involverer syv forskere fra AAU, 15 undervisere fra både kulturskolen og konservatoriet og mere end 200 musikelever og musikstuderende på alle niveauer.
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato01/11/202130/04/2024

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.