OrganoFinery: Bioraffinering af grøntafgrøder til proteinfoder, gødning og energi

Projektdetaljer

Projektet udvikler en ny platform for økologisk vækst gennem et koncept for bioraffinering af grøntafgrøder til proteinfoder, gødning og energi. Projektet vil give løsninger på centrale, økologiske udfordringer: Forsyning med økologisk proteinfoder til de enmavede dyr, bedre og mere robuste sædskifter i områder med få kreaturer og bedre udnyttelse af næringsstofferne, højere udbytter og en stærkere klimaprofil. Forhold, der er vigtige for den økologiske produktionsforms troværdighed.
AkronymOrganoFinery
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/02/201430/06/2018

Samarbejdspartnere

• SEGES Innovation P/S (Projektpartner)
  • Aarhus University (Projektpartner)
  • University of Copenhagen (Projektpartner)
  • IFAU
  • AgroTech AS

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.