Ph.d.-projekt: Innovation som mål og middel i folkeskolen fra et professions- og vidensperspektiv

    Beskrivelse

    Projektet drejer sig om at undersøge, om der kan skabes innovativ udvikling af folkeskoler gennem samarbejde mellem eksempelvis lokale politikere/kommunale administratorer, skoleledere og lærere, elever og forældre. Jeg vil herigennem undersøge, om og hvordan æstetiske metoder kan skabe forudsætninger og rammer for, at samarbejde mellem parter fra forskellige institutioner og livsverdender kan skabe nye, bæredygtige ideer til skolens fortsatte udvikling. Projektet er finansieret af CLIPS (Collaborative Innovation in the Public Sector), som har til formål at søge viden om drivkræfter og barrierer for samarbejdende innovation i den offentlige sektor i Danmark. CLIPS er finansieret af Strategisk Forskningsråd, og projektet forventes at munde ud i konkrete anbefalinger til brug i folkeskolen.
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato01/09/200905/04/2013

    Finansiering

    • Collaborative Innovation in the Public Sector (CLIPS)