PlaceME: Place, Mediated Discourse and Embodied Interaction

Projektdetaljer

Et spirende felt inden for interdisciplinær forskning er studiet af hvordan fysiske og virtuelle sociale aktører kommunikerer, interagerer og koordinerer deres aktiviteter i komplekse multimodale miljøer og semiotiske rum. Der findes allerede omfattende forskningsresultater med udgangspunkt i konversationsanalyse, analyse af arbejdspladser, af social praksis, af multimodalitet, af socialsemiotik og af praksisfællesskaber. Dette projekt kombinerer en vifte af tilgange med henblik på at foretage en analyse af komplekse miljøer hvor mange fysiske aktører agerer og interagerer i og gennem forskellige materialiteter, mobiliteter, ressourcer, historiske og kulturelle kontekster og redskaber.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/10/200630/09/2009

Samarbejdspartnere

• Agder University College (Projektpartner)
  • Tartu University (Projektpartner)
  • University of Jyväskylä (Projektpartner)
  • IT University of Gothenburg (Projektpartner)
  • Stockholm University (Projektpartner)
  • University of Oulu (Projektpartner)

Finansiering

• NordForsk: 900,00 kr.

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.