Program for læringsledelse - dagtilbud

Projektdetaljer

Kort titelPFL-dagtilbud
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/08/201531/10/2020

Samarbejdspartnere

  • Børne-, Uddannelses- og Arbejdsmarkedsforvaltningen Kolding Kommune (Projektpartner)
  • Fredericia Kommune (Projektpartner)
  • Familie, børn og unge, Hedensted Kommune (Projektpartner)
  • Nordfyns Kommune (Projektpartner)
  • Børn- og unge forvaltningen, Billund Kommune (Projektpartner)
  • Børn og Unge, Svendborg Kommune (Projektpartner)

Emneord

  • Læringsledelse
  • Kvalitet
  • Læringsmiljø
  • Datainformeret
  • Forskningsinformeret
  • Dagtilbud
  • dagtilbudsudvikling
  • Forbedringsarbejde

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • Building Professional Capital for High-Quality Early Childhood Education and Care

    Bidragets oversatte titel: Udvikling af Professionel kapital som afsæt for arbejdet med kvalitet i dagtilbudHansen, L. S., okt. 2023, Quality in Early Childhood Education and Care through Leadership and Organizational Learning. Springer, s. 49-72 24 s. (International Perspectives on Early Childhood Education and Development; Nr. 41, Bind CHILD).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  • Use of Data and Research-based Knowledge in Early Childhood Education and Care

    Bidragets oversatte titel: Brug af data og forskningsviden i dagtilbudHansen, L. S., okt. 2023, Quality in Early Childhood Education and Care through Leadership and Organizational Learning. Springer, s. 93-112 20 s. (International perspectives on early childhood education and development; Nr. 41, Bind CHILD).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  • At skrive sætter spor: skrivning som formidlings- og læringsstrategi

    Hansen, L. S. & Andersen, P. G., 2020, Hvordan bliver vi bedre med data?: Brug af kortlægningsresultater og forskningsbaseret viden i professionele læringsfællesskaber i dagtilbud og skole. Hansen, O. & Sunnevåg, A-K. (red.). Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S, s. 25-35 10 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling