Projekter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Projektet omhandler studerendes udvikling af generiske kompetencer i problem-baseret læring (PBL). Generiske kompetencer kan groft omtales som de kompetencer, der kan anvendes på tværs af disciplinære grænser, og er altså i høj grad karakteriseret som ikke-disciplinære.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/07/2019 → 30/06/2022 |
Emneord
- Generiske kompetencer
- PBL kompetencer
- Curriculum Analyse
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.
Projekter
- 1 Afsluttet
-
PBL Future
Kolmos, A., Ryberg, T., Stentoft, D., Andreasen, L. B., Kofoed, L. B., Otrel-Cass, K., Clausen, N. R., Bertel, L. B., Velmurugan, G., Sørensen, M. T., Boelt, A. M., Bruun-Pedersen, J. R., Kristensen, N. S., Scholkmann, A., Tretow-Fish, T. A. B., Lolle, E. L. & Christensen, L. L.
01/11/2017 → 01/11/2020
Projekter: Projekt › Forskning
-
A Thematic Analysis of Engineering Students’ Experiences of Teamwork in Problem-Based Learning
Boelt, A. M., Holgaard, J. E. & Kolmos, A., 2023, I: International Journal of Engineering Education. 39, 3, s. 627-642 16 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
1 Citationer (Scopus) -
Classification and framing in PBL: A Case Study
Boelt, A. M., Kristensen, N. S. & Clausen, N. R., 2020, Educate for the future: PBL, Sustainability and Digitalisation 2020. Guerra, A., Kolmos, A., Winther, M. & Chen, J. (red.). 1 udg. Aalborg Universitetsforlag, s. 343-353 11 s. (International Research Symposium on PBL).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Konferenceartikel i proceeding › Forskning › peer review
Åben adgangFil1 Citationer (Scopus)215 Downloads (Pure) -
A comparative curriculum analysis of two PBL engineering programs
Boelt, A. M., Bertel, L. B., Kolmos, A. & Clausen, N. R., 2019, SEFI 47th Annual Conference Proceedings. Nagy, B. V., Murphy, M., Järvinen, H-M. & Kálmán, A. (red.). SEFI: European Association for Engineering Education, s. 1415-1423 8 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Konferenceartikel i proceeding › Forskning › peer review
Åben adgang1 Citationer (Scopus)