Samspillet mellem centraladministrationen og interesseorganisationerne / Interest organizations and Bureaucrats: Friends for Ever?

• Christiansen, Peter Munk (Projektdeltager)

Projektdetaljer

Projektet undersøger ændringer i samspillet mellem interesseorganisationer og centraladministration gennem de seneste 25 år. Projektet består i: * Gennemførelse af en surveyundersøgelse af alle landsdækkende interesseorganisationer i Danmark, der gør det muligt at studere kontaktmønstre over en mere end 20-årig periode * En interviewundersøgelse af topembedsmænd i centraladministrationen * En spørgeskemaundersøgelse til Folketingets medlemmer. Projektet koordineres tæt med projektet Dansk korporatisme og den politiske magts mange ansigter. Projektet gennemføres som en del af Den Danske Magtudredning. (Peter Munk Christiansen; Niels Chr. Sidenius, Asbjørn Nørgaard, Institut for Statskundskab, Aarhus Universitet)
    StatusAfsluttet