The Global Network for the Economics of Learning, Innovation and Competence Building Systems

Projektdetaljer

Globelics er et verdensompændende netværk af forskere, som arbejder med analyser af nationale innovationssystemer. Netværket er initieret af Bengt-Åke Lundvall, Institut for Økonomi & Ledelse. Medlemmer i den videnskabelige kommitté er bl.a. Christopher Freeman, Richard R. Nelson samt Luc Soete. Formålet med netværket er at fremme forskning og kompetenceopbygning i syd og øst i et samarbejde mellem forskere fra alle dele af verden. Aktiviteterne omfatter bl.a. en årlig global konference og et årligt forskerkursus. Netværket har fået støtte fra bl.a VW-Foundation, Tyskland og Gulbenkian Foundation, Portugal. Lokalt støttes Globelics af Obels Familiefond og af Aalborg Universitet (Rektor, Det Samfundsvidenskabelige fakultet samt Institut for Økonomi & Ledelse). Projektet forventes at løbe fra 2003 til 2015. Der er udgivet en bog om Afrikanske innovationssystemer: ?Putting Africa First? (Muchie, Gammeltoft & Lundvall) (eds.) (2003) på Aalborg Universitetsforlag. Man kan finde yderligere information om Globelics på web-site www.globelics.org.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/05/200331/12/2016